Wednesday, June 13, 2012

~ Hadiah Pelangi ~

KADANG-KADANG ALLAH SEMBUNYIKAN MATAHARI....
DIA DATANGKAN PETIR DAN KILAT......
KITA MENANGIS DAN TERTANYA-TANYA......
KEMANA HILANGNYA MATAHARI......
RUPA-RUPANYA...
ALLAH NAK HADIAHKAN KITA PELANGI......

 Sungguh indah sekali kata-kata tu kan, tapi betul macam dalam kehidupan kita jugak. Kalau kita ditimpa sesuatu kita suka mengeluh dan selalu tertanya-tanya naper la jadi macam ni kat aku, ape nasib aku......kita suka persoalkan aper yang dah terjadi. Tapi kita tak pernah pun terpikir mungkin setiap yang berlaku ade hikmahnya. Setiap kejadian ade cerita disebaliknya. Once kita dah peroleh pelangi baru tau betapa bertuah sangat diri ini. 
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...