Thursday, August 21, 2014

Bio Seleza Pad Sanitari Bio Velocity

Bio Seleza??? produk apa tu???


Oh pad ke? Sebab tengok dari luaran tak perasan ia adalah pad. Packaging sangat cantik & menarik. Actually kalau bab pad or tuala wanita jarang orang ambil peduli sangat janji selesa pakai & tidak bocor kan? Sama macam aida pun tak kisah jenama apa. Tapi aida memang selesa sangat dengan satu brand X ni. But now disebabkan bio seleza ni membuatkan aida tertanya-tanya apa kelebihan pad @ tuala wanita ni. Sebab before ni aida memang tak pernah kaji pun pad yang aida pakai ni diperbuat daripada apa & kesan pada diri kita untuk jangka panjang. Majoriti aida rasa macamtu kita memang tak ambil berat tentang bahagian yang paling utama kita kena jaga. Betul kan?

Oleh itu mari kita sama-sama kaji apa kelebihan yang ada pada Bio Seleza ni. Before itu kita kaji sikit pad yang kita pakai selama ni macamana pembuatannya.


Rupanya ada effect sampai macamtu? Kalau silap pilih tuala wanita means ia boleh mengancam kesihatan kita secara DIAM. 

Secara puratanya, setiap wanita akan menggunakan sekurang-kurangnya 15,000 keping tuala wanita dalam tempoh 35 tahun sepanjang hayatnya.
Wowww boleh tahan banyak gak tu.

Kini, kira-kira 83% wanita mengalami jangkitan pada bahagian kemaluan. 
62% jangkitan tersebut disebabkan oleh penggunaan tuala wanita yang tidak selamat & tidak mematuhi piawaian.

Menurut laporan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), pada tahun 2012, sebanyak 528,000 kes baru kanser serviks dilaporkan yang menyebabkan 266,000 kematian setahun di seluruh dunia!

Statistik ini menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 1447 wanita didiagnosis mengalami kanser pangkal rahim dengan lebih daripada 729 kematian sehari!

Manakala Laporan Kanser Malaysia (2002) melaporkan bahawa kes kanser serviks menyumbang sebanyak 12.9% daripada jumlah kes kanser di kalangan wanita. 
SATU daripada EMPAT wanita yang sudah putus haid (menopous), dijangka mengalami kanser pangkal rahim yang menjadi pembunuh No.2 dalam kalangan wanita.

KOMPLIKASI AKIBAT JANGKITAN


Kita memang tahu tuala wanita adalah keperluan setiap wanita ia paling dekat dengan bahagian intim wanita. Kita tahu penggunaannya tapi belum tentu pilihan kita tepat kan???

Bagaimana memilih TUALA WANITA yang BERKUALITI???

1. Perhatikan tarikh luput produk


2. Periksa cara pembungkusan produk
- pastikan setiap keping tuala wanita adalah kedap udara


3. Periksa sama ada terdapat bau atau rasa pada produk.

Aroma (rasa) 
mengandungi komposisi kimia berbahaya, boleh meningkatkan risiko alahan pada kulit

Bau (herba bersifat sejuk)
Penggunaan jangka panjang boleh memberikan kesan sejuk kepada rahim dan mengakibatkan masalah sakit puan seperti haid yang tidak teratur, senggugut, keputihan yang berlebihan atau kesukaran untuk hamil.

***Laporan menunjukkan tuala wanita yang berbau wangi boleh mengakibatkan ruam pada kulit akibat pembiakan bakteria yang giat.

4. Periksa lapisan permukaan tuala wanita


5. Ujian Penyerapan Cecair


6. Periksa Jenis Bahan yang digunakan.



7. Memerhati 9 lapisan perlindungan


8. Memeriksa Kebolehtelapan Udara

Wahhhh rupanya banyak nak kena ambil tahu ni pasal tuala wanita. Bukan sebarangan pakai.

So kenapa pilih Bio Seleza???
Bio Seleza merupakan pad sanitari bio velocity di mana ia gabungan fungsi tuala wanita 4 dalam 1.

Tuala wanita yang selesa serta dilengkapi fungsi penjagaan kesihatan.

4 Fungsi Utama :
1. Fungsi Pembasmian Kuman
2. Fungsi Penyahbauan
3. Menyelaraskan fungsi fisiologi tubuh badan
4. Melegakan masalah sakit puan

Ciri-ciri Bio Seleza :
- Lembut
- Kering
- Selesa
- Pengudaraan yang baik
- Berkesan mencegah kebocoran
- Kuasa Penyerapan yang kuat

Tuala Wanita Dengan Teknologi Bio Velocity Berkualiti Tinggi mengandungi 4 komponen utama iaitu :


1. Bio Velocity Energy
Sejenis tenaga tulen dan semulajadi yang diperolehi terus dari matahari. 
Aliran tenaga ini menyeimbangkan medan elektromagnetik (medan tenaga biologi) seluruh badan manusia.
Ia akan mengaktifkan molekul air dalam tubuh dan menghasilkan lebih oksigen dalam bentuk yang aktif.

 Kebaikan utama :
/ Anti bakteria
/ Mengaktifkan sel-sel badan dan meningkatkan kadar metabolisme badan
/ Meningkatkan sistem pertahanan badan
/ Membekalkan lebih banyak kandungan oksigen aktif

2. Sinar Infra-merah Jauh
Menggalakkan peredaran darah dan meningkatkan metabolisme badan.

3. Ion Negatif
- Membunuh kuman/bakteria pada organ intin wanita
- Mengurangkan/menghilangkan bau
- Membantu menyeimbangkan hormon

4. Nano Silver
Sejenis racun kulat bukan antibiotik yang selamat dan mesra alam. Ia mempunyai indeks pensterilan sehingga 99.9 peratus bersama-sama dengan ciri-ciri penyelenggaraan yang boleh mengekalkan flora faraj yang sihatdan menjaga keseimbangan asid-bes. 
Ia juga mempunyai keupayaan yang baik untuk membunuh bakteria seperti Trichomonas, Mycoplasma dan chlamydiateria.

Kebaikan Penggunaan Bio Seleza :
- Melegakan masalah senggugut, keputihan & ketidakselesaan haid
- Menyelaraskan hormon-hormon wanita
- Menghalang pembiakan bakteria di dalam rahim
- Menguatkan sistem imun

After baca semua ni memang penting sangat la kita sebagai wanita menjaga aset utama wanita yang akan melahirkan generasi akan datang. Better cegah dari awal daripada nak merawat kan. Aida pun dah start pakai kebetulan dah sampai bendera merah so kesannya sangat selesa, kering then takde masalah bocor terutama waktu awal period.

Bio Seleza mempunyai 4 jenis iaitu :
Day Safe
Night Safe
Night Safe (Extra Long)
Panty Liner




Tips Penjagaan dan Kebersihan Diri Wanita :

Kesilapan lazim dalam penggunaan tuala wanita

(A) Tidak mencuci tangan sebelum memakai tuala wanita



(B) Tidak kerap menukar tuala wanita

Selepas 2 jam memakai tuala wanita secara berterusan, bakteria boleh membiak sehingga mencecah 107 per cm persegi. Tuala wanita terpakai boleh menjadi sarang pembiakan bakteria.
Pembiakan bakteria boleh menyebabkan masalah sakit puan yang serius.


Kenapa perlu Panty Liner???

Pentingnya memakai Pelapik Seluar Dalam (Panty Liner) setiap hari untuk kebersihan dan kesihatan diri.

Pencemaran udara semakin serius. Seluar dalam terdedah kepada habuk yang tercemar dan boleh menyebabkan pembiakan bakteria pada bahagian intim.

Kesan sampingan sabun pencuci kimia.
Sisa-sisa kimia sabun pencuci mungkin tertinggal pada seluar dalam lalu terkena bahagian intim wanita yang boleh mengakibatkan alahan kulit.

Tuala wanita biasanya sinonim dengan wanita tapi bagi Bio Seleza kaum adam juga boleh memakainya. Maybe dengar macam lawak tapi disebabkan fungsi dan kelebihan yang terdapat pada Bio Seleza ia juga mampu membantu kaum adam di luar sana yang mengalami masalah angin pasang, mati pucuk & lemah tenaga batin. 
  
Mencuba lebih baik daripada tidak buat apa-apa.

Bio Seleza bukan sahaja sesuai hanya kedatangan haid malah waktu berpantang pun sangat sesuai & panty liner untuk pemakaian harian.

Untuk pengetahuan semua Bio Seleza didatangkan dalam bentuk pakej.


Mixed Box
 30 pads x 2 packs panty liner
10 pads x 2 packs Day Safe
8 pads x 1 pack Night Safe
8 pads x 1 pack Night Safe (Extra Long)
Harga : RM131
(*direct call/whatsapp for special price)

Day Safe Box
 10 pads x 6 packs Day Safe
Harga : RM128
(*direct call/whatsapp for special price)

Panty Liner Box
30 pads x 6 packs Panty Liner
Harga : RM138
(*direct call/whatsapp for special price)


Now Pakej JIMAT 




Set A
 2 Boxes Mixed
1 Box Day Safe

Set B
2 Boxes Mixed
1 Box Panty Liner

Sekiranya anda memilih untuk set JIMAT

Set A + Set B --> Gift 1 Box Mixed + 2 units Product Bag

Harga Pakej Sebenar RM921

But Now JIMAT 

hanya RM790

 (*direct call/whatsapp for special price)
  
Nak lagi mudah berpakat ramai untuk memiliki set pakej JIMAT ni.

Sebarang pertanyaan lanjut hubungi aida.


Love,
Aida Rashid
013-9500953

Friday, August 15, 2014

Join Our Team. We Are Recruiting.


Want to START your OWN BUSINESS?
Want to GENERATE 5-6 figures INCOME?
Want to have FREEDOM to CONTROL your own TIME?
Love to TRAVEL round the WORLD for FREE?

Then come and JOIN US!
{ ASK ME HOW }
0139500953/ aimal_13@yahoo.com



Saturday, August 9, 2014

Sebab Mengapa Al-Quran Menyuruh Susukan Bayi Sehingga 2 Tahun

"Dan Kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik) kepada dua orang ibu-bapanya; ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah dan menyusukannya dalam dua tahun. Bersyukurlah kepadaKu dan kepada dua orang ibu bapamu, hanya kepada Kulah mu kembali. " ( Al Quran, 31:14 )




Air susu ibu adalah suatu campuran ciptaan Allah yang luar biasa sebagai sumber makanan terbaik bagi bayi yang baru lahir dan sebagai zat yang membantu tubuhnya terhadap penyakit. Bahkan makanan bayi yang dibuat dengan teknologi masa kini tidak mampu menggantikan sumber makanan yang menakjubkan ini.

Setiap hari ditemui satu demi satu manfaat baru air susu ibu bagi bayi. Salah satu fakta tentang air susu ibu adalah dengan menyusu bayi selama dua tahun selepas kelahiran sungguh amat bermanfaat. 
(Rex D. Russell, Design in Infant Nutrition, www . Icr.org/pubs/imp-259.htm)

Allah memberitahu kita maklumat penting ini sekitar 14 abad yang lalu yang hanya diketahui melalui ilmu pengetahuan baru-baru ini, dalam ayat Nya.

Air susu ibu mengandung zat-zat pemakanan penting iaitu:

Karbohidrat
Karbohidrat utama adalah laktosa (gula susu) yang sesuai dengan keadaan biologi atau sistem pencernaan bayi. Laktosa berperanan penting sebagai sumber tenaga. Laktosa mudah diurai menjadi glukosa dan galaktosa dengan bantuan enzim laktase yang sudah ada dalam mukosa saluran pencernaan bayi sejak lahir.

Ya, pada pencernaan bayi terdapat enzim yang mencerna laktosa tersebut. Glukosa dan galaktosa berperanan dalam perkembangan sistem saraf dan pertumbuhan otak, mielinisasi dan pematangan otak agar otak tumbuh optimum. Selain itu, zat ini juga membantu penyerapan kalsium dan magnesium di masa pertumbuhan bayi. Bahkan, membantu pertumbuhan bakteria usus yang baik (lactobacillus bifidus) dan menghalang pertumbuhan bakteria berbahaya.

Protein
Kandungan protein seimbang dengan keperluan bayi. Dalam susu ibu, jenis proteinnya adalah whey yang mempunyai ukuran molekul lebih kecil. Protein jenis whey ini mempunyai sifat mudah dicerna. Komponen asas dari protein adalah asid amino yang berfungsi sebagai pembentuk struktur otak.

Protein berguna untuk pertumbuhan dan perkembangan sistem kekebalan tubuh dan untuk pertumbuhan otak serta menyempurnakan fungsi pencernaan. Protein juga memberi lapisan pada dinding usus bayi baru lahir yang masih telap terhadap protein serta berperanan sebagai perlindungan terhadap pelbagai risiko jangkitan bakteria/virus yang boleh masuk melalui pencernaan. Ya, protein dalam susu ibu dapat membantu menghancurkan bakteria dan melindungi bayi dari jangkitan.

Lemak
Kandungan zat pemakanan terbesar di dalam susu ibu adalah lemak. Lemak merupakan sumber kalori atau tenaga utama yang terdapat dalam susu ibu. Kadar lemak susu ibu berubah-ubah secara automatik sesuai dengan keperluan pemakanan bayi dari hari ke hari. Lemak boleh diolah, dicerna dan diserap baik kerana dalam susu ibu terdapat enzim lipase yang bertugas membantu proses metabolisme lemak.

Ada sekitar 200 jenis asid lemak, iaitu 80 peratus asid lemak tak tepu, antara lain asid linolenat omega 3, EPA dan DHA serta asid linoleat omega-6 ARA yang berperanan penting dalam perkembangan otak, pertumbuhan sel-sel otak, myelination rangkaian saraf, serta ketajaman penglihatan. Lemak rantai panjang atau long chain poly unsaturated fatty acid (LC-PUFA) merupakan jenis lemak yang sangat diperlukan dalam perkembangan otak bayi.

VITAMIN DAN MINERAL
Susu ibu mengandung vitamin dan mineral penting yang diperlukan bayi. zat
pemakanan mikro penting itu antara lain vitamin A, vitamin C, vitamin D, zat besi, tiamin, riboflavin, kalsium, fosforus, fluorin.

- Vitamin
Misalnya, vitamin D membantu bayi menggunakan kalsium untuk pertumbuhan tulang. Vitamin K yang diperlukan untuk proses pembekuan darah terdapat dalam susu ibu dengan jumlah yang cukup dan mudah diserap.

- Zat Besi
Zat besi diperlukan untuk menghasilkan hemoglobin, bahagian dari sel-sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh tubuh, zat besi pun penting untuk pertumbuhan otak bayi. Zat besi yang terkandung dalam susu ibu juga mudah diserap.

- Fluorin
Fluorin membantu membentuk gigi yang kuat dan mencegah gigi berlubang.



Untuk mereka yang bergelar ibu di luar sana, susukan bayi anda sendiri secara ekslusif sehingga enam bulan dan dihentikan pada usia 2 tahun.

Friday, August 8, 2014

Puasa Sunat 6 Syawal

Kesempurnaan ibadat seseorang islam bukan sekadar terletak kepada amalan fardhu yang diwajibkan malah turut ditampung oleh amalan sunat yang mana salah satunya adalah puasa sunat 6 di bulan Syawal.

Abu Ayyub al-Ansari meriwayatkan hadith daripada Rasulallah s.a.w. tentang kelebihan puasa 6 Syawal yang maksudnya: "Sesiapa yang berpuasa Ramadhan, kemudian diikutinya puasa 6 hari Syawal samalah seperti dia berpuasa sepanjang tahun"

Susunan hadith Imam al-Tabrani pula menerangkan fadhilat puasa 6 hari Syawal yang maksudnya: "Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dan diikuti kemudiannya puasa 6 hari dalam bulan Syawal, maka keluarlah dari dirinya segala dosa seperti hari dia dilahirkan oleh ibunya"

CARA PERLAKSANAAN PUASA 6 SYAWAL

Di dalam mazhab Syafie menyebut lebih afdal perlaksanaannya ialah sejurus selepas hari raya pertama dan dilakukan enam hari berturut-turut. Walaubagaimanapun ini tidak bermakna jika dilaksanakan secara tidak berturutan atau dilakukan pada pertengahan atau akhir Syawal dianggap salah, malah semuanya diterima dan dikira sebagai satu ibadah.

Perlu difahami bahawa kelebihan umpama berpuasa sepanjang tahun bukan terletak kepada puasa 6 hari Syawal sahaja tetapi setelah dilengkapkan puasa Ramadhan dan disambung dengan puasa Syawal.

Para ulama mazhab Syafie menyebut bahawa pahala puasa 6 Syawal terhasil apabila seseorang melakukan puasa qadha selama 6 hari di bulan Syawal walaupun niatnya adalah qadha & bukan niat puasa 6 Syawal.

Kata-kata Imam al-Saya'rawi: "Jika seseorang itu berpuasa di dalam bulan Syawal sebagai qadha daripada puasa Ramadhan atau puasa nazar atau lain-lain puasa sunat, maka akan diperolehi pahala sunat Syawal itu kerana perlaksanaan puasa 6 hari dalam bulan Syawal tetapi kesempurnaan pahala tidak diperolehi sepenuhnya melainkan jika diniatkan untuk puasa sunat 6 hari bulan Syawal".

Kesimpulannya adalah terlebih baik jika diselesaikan dahulu puasa qadha dan ditambah kemudiannya dengan puasa 6 Syawal.

Ia juga merupakan sebagai satu cabaran supaya tidak menjadikan Syawal itu bulan bergembira semata-mata dan sebagai satu dorongan untuk terus beribadah secara istiqamah dan berpanjangan.

Niat puasa 6 Syawal : "Sahaja aku puasa sunat bulan syawal kerana Allah swt". Selamat beramal semua.

“TaqabbalaLlahhu minna wa minkum (semoga Allah menerima amalan kami dan kalian)” 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...